Znaczenie koloru w marketingu

https://pixabay.com/it/photos/marketing-pubblicit%c3%a0-annunci-791202/

Kolor odgrywa bardzo ważną rolę w marketingu.

Kolor może wywoływać uczucia, reakcje i na stałe zapadać w pamięć. Może również ustalić tonacje (look) dla marki i wpływać na jej postrzeganie.

Kolor oddziałuje na naszą podświadomość i wytwarza określone skojarzenia z marką. Na przykład czerwony jest często kojarzony z energią, żywiołowością i aktywnością.

Tonacje kolorystyczne mogą pomóc w wyróżnieniu firmy na tle konkurencji. Czasami wybór odpowiedniego koloru może wystarczyć, aby zaistnieć na rynku, wzmocnić więź producent-klient i zdobyć zaufanie i lojalność tych ostanich.

Jeśli konsumenci czują się związani z danym brand’em, kolor staje się częścią jego tożsamości.

Kolor może również wpływać na to, jak klienci postrzegają jakość produktu. Na przykład ciemne kolory są często kojarzone z wyższą jakością.

Odpowiedni dobór kolorów zwiększa zaufanie ludzi do marki i może zwiększyć jej wiarygodność co wiąże się z wypracowaniem silnej pozycji na rynku.

Czy wiesz, że marketing został wynaleziony przez amerykańskiego przedsiębiorcę, Philipa Kotlera, w latach 50-tych XX wieku? W swoich badaniach Kotler zajmował się zmianami konsumenckich zachowań i zrozumienia, jak zwiększyć zainteresowanie produktami i usługami.

Kotler zdefiniował marketing jako „proces społeczny.. który polega na tworzeniu, komunikowaniu i dostarczaniu wartości dla klientów, a także na zarządzaniu wzajemnymi korzyściami pomiędzy stronami”.

Kotler wprowadził także koncepcje 4P, które stały się podstawą współczesnego marketingu: produkt, cena, dystrybucja i promocja.

Jego definicja marketingu została również zaktualizowana wraz z rozwojem technologii, wprowadzając 5P: produkt, cena, dystrybucja, promocja i wiarygodność.

Kotler wprowadził również pojęcie „marketingu społecznego”, które zajmuje się wykorzystaniem marketingu do rozwiązywania problemów społecznych, a także wprowadził pojęcie „marketingu wielokanałowego”, w którym firmy wykorzystują różne kanały do komunikowania się z klientami.

Współczesny marketing opiera się na założeniach Kotlera, które są nadal aktualne. Filozofia marketingu Kotlera polega na tym, aby firmy skupiły się na tworzeniu produktów i usług, które są dostosowane do potrzeb konsumentów, a następnie przeprowadzeniu działań marketingowych, aby zapewnić, że produkty i usługi są dostępne dla konsumentów.

Kotler został uznany za jednego z najważniejszych myślicieli w dziedzinie marketingu i jego wpływ na rozwój tej dziedziny jest nie do przecenienia. Jego publikacje są wykorzystywane przez studentów i menedżerów jako podręcznik do nauki o marketingu.

Za błędy przepraszam. Staram się jak mogę 😊. Wyjechałam, gdy byłam “mała” i od 25 nie używam języka polskiego ale pozostał we mnie wielki sentyment do kraju ….. Serdecznie pozdrawiam!

(UWAGA: Wszystkie artykuły, zamieszczone na blogu mają charakter zwykłych definicji i oparte są na ogólnodostępnych wiadomościach zawartych w encyklopediach i materiałach naukowych. Wszystkie opisane informacje, nie stanowią porady medycznej i mogą być niedokładne . Treści, przedstawione są wyłącznie w celach ilustracyjnych i nie zastępują w żaden sposób porady lekarskiej).

Zamieszczone zdjęcia, pochodzą ze stron internetowych: www.pinterest.it www.pixabay.it

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *