Kolory w komunikacji niewerbalnej (cześć 3: wstęp + kolor szary)

http://www.pinterest.it

KOLORY W KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ

Odpowiednio dobrany kolor może skłonić niezdecydowanych klientów do zakupu naszych produktów lub usług. Nie zapominajmy, że w takich sytuacjach bardzo ważną rolę odgrywa odpowiedni odcień (90% wyboru)!!! Badania wykazały, iż marketing sensoryczny (stymulacja wizualna) jest podstawowym czynnikiem mającym wpływ na dokonywanie wyborów.

Kupujemy oczami, więc by nie odczuwać problemów związanych ze sprzedażą, musimy zrozumieć jak przebiega proces stymulacji i na czym polega „komunikacja niewerbalna”.

Przy pomocy kolorów a przede wszystkim poprzez odpowiednio dobrane odcienie naszych ubrań możemy w sposób natychmiastowy wysłać pozytywne komunikaty. Pamiętajmy, że „posługując się” niewskazanymi kolorami, możemy już w ciągu kilku sekund zrazić do siebie naszych klientów.

Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu kolorów jesteśmy w stanie wzmocnić komunikację i w ten sposób w lepszy sposób „sprzedać” nasz profesjonalizm.

Nasz umysł interpretuje kolory w sposób automatyczny. Każdy z kolorów stymuluje inny obszaru mózgu prowokując całą serie reakcji zachodzących na płaszczyźnie podświadomości (procesy te są intuicyjne).

Kolor naszej odzieży jest bezpośrednią częścią komunikacji podprogowej: wykorzystując wiedzę o symbolice i o znaczeniu różnych barw, uda nam się dotrzeć do podświadomości otaczających nas osób.

Oto trzeci kolor z naszej listy: SZARY

SZARY symbolizuje:

  • profesjonalizm,
  • powagę,
  • dobry gust,
  • niezawodność.

Symbolizuje także:

  • oderwanie od świata,
  • postawę obronną,
  • ostrożność,
  • barierę między sobą a światem.

Kiedy go używać:

  • nadaje się do kontekstów półformalnych : biuro, rozmowa kwalifikacyjna, spotkanie konferencyjne,
  • świetny do codziennych stylizacji,
  • idealny na eleganckie okazje.

Ważne:

  • pamiętaj, żeby nie przesadzić gdyż osoby mogą odebrać cię jako osobę bez charakteru i bez osobowości,
  • na okazje nieformalne użyj szarego w jasnej tonacji.



Jeśli ty i twoje dzieci kochacie świat kolorów musicie koniecznie poznać fantastyczny i zabawny świat zwierzątek do kolorowania! Ta “książeczka” (165 stron) stymuluje kreatywność i pomaga rozwijać sprawność manualną dzieci. Linie konturowe są cienkie, aby poprzez kolorowanie „bez wychodzenia poza krawędzie” ćwiczyć precyzję, zdolności motoryczne i poprawiać koncentrację. Zwierzątka zostały wydrukowane z jednej strony kartki, aby uniknąć poplamienia kolejnych obrazków. Pokolorowane kartki można wyciąć, oprawić w ramki i udekorować ściany pokoju małych artystów. Album jest idealny dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, ale ja polecam go wszystkim artystom niezależnie od ich wieku! Zaleca się używanie kolorowych kredek ołówkowych! (Uwaga!!! Pisaki, flamastry i mazaki mogą plamić kartki.)

Link do albumu “80 ZWIERZĄTEK DO KOLOROWANIA DLA NASZYCH MALYCH ARTYSTÓW” : https://www.amazon.pl/dp/B0BJ57K18N

https://www.amazon.pl/dp/B0BJ57K18N

Chcę jeszcze dodać, że wszystkie obrazki zamieszczone w albumie zostały narysowane przeze mnie. 😊

Życzę super kolorowania i super zabawy!!!!

Za błędy przepraszam. Staram się jak mogę 😊. Wyjechałam, gdy byłam “mała” i od 25 nie używam języka polskiego ale pozostał we mnie wielki sentyment do kraju ….. Serdecznie pozdrawiam!

(UWAGA: Wszystkie artykuły, zamieszczone na blogu mają charakter zwykłych definicji i oparte są na ogólnodostępnych wiadomościach zawartych w encyklopediach i materiałach naukowych. Wszystkie opisane informacje, nie stanowią porady medycznej i mogą być niedokładne . Treści, przedstawione są wyłącznie w celach ilustracyjnych i nie zastępują w żaden sposób porady lekarskiej).

Zamieszczone zdjęcia, pochodzą ze stron internetowych: www.pinterest.it www.pixabay.it



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *